Re: Zmiana hosta kontrolera domeny

Autor: Kuba Panas <Kuba_nntp_at_lubiana.waw.pl.UsunTo>
Data: Fri 09 Dec 2005 - 11:05:19 MET

Pielciu napisał(a):
> Witam
>
> Mam taki problem. Chce zmienic nazwe hosta kontrolera domeny. Mam
> Windows Server 2003, nazwa domeny to 'STAR', nazwa hosta 'serwer'. Musze
> zminic nazwe komputera na ktorym stoi kontroler domeny z 'serwer' na
> 'komp-06-001'. Czy moge bez problemu zmienic nazwe hosta. W sieci
> wyczytalem ze zmienic nazwe domeny raczej nie mozna bez reinstalacji,ale
> czy nazwe hosta mozna zmienic bez zadnych konsekwencji?
>
> pozdrv
Witam,
Tak żeby zmienić od ręki, to bym się nie podejmował.
Ja to zrobiłem następująco:
        Stawiamy 2 serwer domeny
        przenosimy na niego wszystkie role 1 serwera domeny
        Czekamy 1 dobę, żeby się wszystko zsynchronizowało
        Odpinamy 1 serwer od domeny, zmieniamy nazwę, podpinamy do domeny
        Przenosimy wszystkie role z powrotem.
        Czekamy 1 dobę, aż się wszystki zsynchronizuje
        Odłączmy serwer 2 od domeny i kasujemy

Pozdrawiam
Kuba Panas