Re: Który system do laptopa (WinXP, Win2003 Standard/Enterprise)

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 05 Dec 2005 - 11:55:29 MET

Marx napisał(a):
> a sa jakies skuteczniejsze sposoby ozywienia xp? mam na mysli np fatalny
> sposob swapowania, alt-tabuje pomiedzy dwoma dosyc pamieciozernymi
> programami (Eclipse i Mozilla) i utrata focusa w programie powoduje
> wyswapowanie go wiec powrot do okna zajmuje dluzsza chwile

Dziwne prawdę mówiąc, przełączanie się między *nieminimalizo-
wanymi* oknami nie powinno powodować wyswapowywania aplikacji
-- chyba, że ta aktywna ma aż tak duże zapotrzebowanie na
pamięć, że zajmuje całą fizyczną (i wtedy jedynie dodanie
RAMu coś pomaga).

Menedżer pamięci wirtualnej NT jest niestety doskonale
wyregulowany na niewielkie, oszczędne aplikacje i marnie
radzi sobie z programami wymagającymi ciągłego dostępu do
wieludziesięciomegabajtowych bloków danych. Prawdę mówiąc
MS powinien coś z tym zrobić, bo funkcje, które kiedyś
były zaletą i umożliwiały szybkie działanie pierwszopla-
nowych aplikacji przy małej pamięci fizycznej dzisiaj
stają się kulą u nogi.

Inna sprawa, że jakość aplikacji dramatycznie spada.
Szczególnie tyczy się to aplikacji CLI i Javowych, które
może się prosto pisze, ale za to są tak nieoszczędne pod
względem wykorzystania pamięci, że powinny być w zasadzie
zabronione. Równie słabe są pod tym względem niektóre
duże pakiety open-source (Mozilla i OpenOffice, przede
wszystkim).

Niestety wpakowałeś się w jedną z gorszych par programów:
Javowe Eclipse i nieco oszczędniejsza, ale wciąż krowiasta
Mozilla.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |