Re: Odpalenie winXP na innym komputerze

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Sun 04 Dec 2005 - 18:23:06 MET

Przemolo log:
> [...]
> Czyli opcja naprawy pojawia się tylko w przypadku jakichś
> nieprawidłowości? skąd system o tym wie, że coś jest nie tak?
> [...]

Boot CD tego nie wie, czy są nieprawidłowości! Jego użycie jest zaprogramowane na potencjalną
możliwość-potrzebę naprawy nieprawidłowości (przy tym samym sprzęcie/OS) z wykorzystaniem
ustalonych opcji. Wybór-decyzja zależy tutaj od użytkownika czyli jego wiedzy i doświadczenia itd.).
Systemowo-standardowo naprawa jest załatwiana skutecznie bez udziału CD boota czyli przez
(włączoną) funkcję automat. "Przywracanie systemu". W Twoim przypadku doszło do zmiany
podstawowego urządzenia - płyty głównej. Dla zainstalowanego OS jest to problem, bo ma zapisaną
zupełnie m.in. inną konfigurację i do tego "czuje" się OK. Nie chce odpalić-naprawić się samoczynnie,
bo w takim układzie nie ma jak. Po np. nadinstalacji na tej samej partycji/sys_folderze powinno być
OK... no może z tym wyjątkiem m.in., że będą zdublowane profile ze starej i nowej instalacji.
Rozwiązania (niby-naprawczego) z opcją R (niezbędna zaawansowana wiedza o dostępnych
poleceniach i ich możliwościach) lub nadinstalacją dla Twojego przypadku nie polecam.
BTW najlepszy znany mi sposób IMHO podał MK: "postawić drugi system obok tego
nieuruchamiającego się i przejąć jego profile." ... ja tak czasem robiłem z zadawalającym efektem,
chociaż z różnych względów preferuję zasadniczo nową instalację OS z fdisk i format włącznie.

--
Intel(R) Pentium(R) 5,6 GHz
GL&BE