Re: Który system do laptopa (WinXP, Win2003 Standard/Enterprise)

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 02 Dec 2005 - 13:21:23 MET

On Fri, 2 Dec 2005 02:50:13 +0100, Konrad Kosmowski wrote:

> Grzegorz Niemirowski, dnia czw 1 gru 2005:

> Ta jasne. Do skonfigurowania w zero minut (poświęconych na robienie
> tego) jest oczywiście - odpalasz skrypt i Ci konfiguruje, problem w
> tym, że musisz mieć ten skrypt (czy o co mi właściwie chodzi - wiedzę -
> czym Cię XP zaskoczy).

Tak jak w każdym innym przypadku (inny system operacyjny, inny software
itp.)

> To bardzo proste jest do deterministycznego określenia:
>
> * XP ma wszystko co się da włączone.
> * 2K3 ma wszystko co się da wyłączone.

A widzisz różnicę w zastosowaniach? Windows XP HE/PE jest dla użytkownika
końcowego na desktop. Windows Server 2003 (std/Ent/DC/Web) jest wersją
serwerową czyli raczej nie na desktop. Zawsze mnie bawili "użytkownicy",
którzy instalowali sobie czy to Windows 2000 Server czy Windows Server 2003
a potem słali na grupy dyskusyjne maile że np Norton Antywirus im nie
działa, albo GG na 2003 nie chodzi, albo inne problemy z aplikacjami dla
użytkownika końcowego (bynajmniej nie przeznaczonymi dla serwerów) mieli.
Wiem, że dla wielu osób różnica czy ukradną WinXP czy Win2003 jest żadna -
w końcu i to jeden CD i to jeden CD. Ale kraść też trzeba z głową ... a nie
zastanawiać się "ukradłem se łindołsa, se zainstaluję i będę
trendy/jazzy/si a Wiesiek spod 6ki ma Win2000 i jest lamah a ja jestem
31338".

> Zasadnicza różnica podejścia, nie uważasz? Mi łatwiej jest konfigurować
> na zasadzie "uruchamiam tylko to co mi jest potrzebne" niż "czekam aż
> wyskoczy coś co mi jest niepotrzebne i zastanawiam skąd się to
> właściwie wzięło?"

Dla Ciebie może tak, ale glutożelkowy interface Windows XP podoba się wielu
użytkownikom - tak, znam to z rozmów z nimi. Nie podobał im się "toporny"
interface Windows 2000 ale podoba im się tysiące "wodotrysków" w Windows
XP. I mają gdzieś wyłączanie tego bo im się to po prostu podoba.

--
Piotrek