Re: Zmiana konfguracji macierzy z partycja systemowa

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 21:06:32 MET

On Sat, 26 Nov 2005 16:46:19 +0100, Michal Kawecki wrote:

> Ja tam nie mam tak rozbudowanej sieci pod opieką ;-) ani oczywiście
> takich środków do dyspozycji. Dla kilkunastu stacji w zupełności
> wystarcza mi maleńki Drive Snapshot
> http://www.drivesnapshot.de/en/home.htm za 40 USD, który robi obrazy w
> tle, ze skryptu, bez potrzeby zamykania końcówek, zapisuje także pliki
> zablokowane (za co w innych programach płaci się sporo kaski), a czas
> zapisu stanu partycji 8 GB to raptem kilka minut. Oczywiście obrazy
> można zapisywać na dyskach sieciowych. Do ich odtwarzania służy dysk
> [...]

Tak dołożę łyżkę dziegciu do tej beczki miodu z napisem "Drive Snapshot" :)
Próbowałem robić tym programem obrazy dysków serwerów IBM eSeries x306 -
konkretnie chodziło o zrobienie obrazów online'owo dysków systemowych
(SATA) serwerów Cisco MCS 7825. Obraz się zrobił - po odtworzeniu serwer
nie działał :)
Wolałem nie tracić kolejnej nocki i zrobiłem offline'owo BootITem :)
Fakt, że do odtworzenia pojedynczego pliku muszę odtworzyć obraz "na boku"
:) ale mam pod ręką też zawsze backup zrobiony innymi narzędziami.

--
Pozdrawiam
Piotrek