Re: Zmiana konfguracji macierzy z partycja systemowa

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 26 Nov 2005 - 07:35:31 MET

On Fri, 25 Nov 2005 23:43:40 +0100, Miller Artur wrote:

> Użytkownik "Piotr Smerda" <piotrs00@go2hell.pl> napisał w wiadomości

> przezroczysty
> zabaw
>>

> o acu tez myslalem, ale nie przerobi mi bez utraty danych raida 5 na 1 ...
> tylko ew na 0.

A tak spytam - jaką wersję SmartStart posiadasz?
Poza tym to normalne że RAID5 bez utraty danych (wg którejś tam wersji tego
programu) na RAID1 się przerobić nie da. Ale jak dołożysz dysków to myślę
że bez problemów pójdzie.
RAID5 to minimum 3 dyski. Załóżmy, że masz RAID5 na 4 dyskach - 3 dyski na
dane, 1 na parzystość (uproszczenie - parzystość jest rozłożona na
wszystkich dyskach, w sumie jednak zajmuje pojemność 1 dysku). I chcesz to
na RAID1 przerobić. Nawet jeśli miałbyś wolną wystarczającą ilość miejsca
to ACU nie będzie analizował plików i filesystemów bo jest na to za głupi -
ACU działa na poziomie bloków dyskowych, bardzo nisko. Nie zaproponuje Ci
konwersji z utratą danych. Ale jeśli do tych 4 dysków dołożyłbyś 2 to
pewnie odpowiednia opcja by się pojawiła :)
A na 3 dyskach możesz zrobić RAID 1E jednak nie przy tym kontrolerze. To
potrafią OIDP kontrolery IBMa i Adapteca.

Więcej na http://www.bytepile.com/raid_class.php

> i czemu bootit ?
>
> @

Bo Ghost jest "maleńki" w porównaniu z BootITem jeśli chodzi o możliwości,
a "olbrzymi" jeśli chodzi o cenę ;)

--
Pozdrawiam
Piotrek