Re: Zmiana konfguracji macierzy z partycja systemowa

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 25 Nov 2005 - 23:29:53 MET

On Fri, 25 Nov 2005 22:59:02 +0100, Miller Artur wrote:

> hello,
>
> najpierw ogolne hello dla grupy po dluuugiej nieobecnosci ... :-)
>
> a teraz pytanie. przymierzam sie do zmiany konfiguracji macierzy
> zawierajacej partycje systemowa w win 2003 enterprise, bedacym jednoczesnie
> kontrolerem domeny ad. z raid 5 chce zrobic raid 1. pomysl byl prosty -
> shutdown, ghost, konfig, build, ghost, boot, radocha.
>
> ale

I pomysł jest ok - z małą modyfikacją - zamień ghosta na BootITa.

> chodza wokol sluchy ze jak jest ad to sie nie podniesie, ze "niedasie" i w
> ogole masakra, m$, syf kila i mogila ...
>
> wiec jak to jest ? podniesie sie czy nie ? :-) jesli to cos zmieni to sprzet
> to hp dl380 a kontroler to wbudowany smart array 5i plus. dyski zostana te
> same, kanal scsi tez ...

Na 99% się podniesie. Dla systemu RAID sprzętowy powinien być przezroczysty
- nie zawsze jednak tak jest. W DL380-kach jest ten SmartArray, z którym
nie miałem raczej problemów. Jeśli boisz się rebuildów z poziomu BIOSu
kontrolera to możesz zawsze spróbować z HP Compaq Array Configuration
Utility (jest na CDkach ze SmartStartem) i możesz to zrobić nawet bez zabaw
ghostem/BootITem. Bootouje się fajny linux w którym masz kilka narzędzi do
diagnostyki i konfiguracji macierzy.

--
Pozdrawiam
Piotrek