Re: Przeniesienie Windows XP z IDE na SATA

Autor: Lukasz Glebicki <lukasz.glebicki_at_kocha.spamerow.invalid>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 18:50:15 MET

Michal Kawecki wrote:

> Przeniesienie systemu poprzez kopiowanie partycji powinno być banalnie
> proste, w zupełności powinno wystarczyć przegranie partycji tudzież
> ustawienie jej jako aktywnej i wykonanie fdisk /mbr (nie fixmbr) na
> nowym napędzie. W Twoim przypadku niestety diabeł może tkwić w
> pozostałych szczegółach o których nic nie napisałeś, a konkretnie:
> - dysk partycjonowałeś spod Linuksa, a niestety Linuks potrafi spieprzyć
> geometrię dysku. Wydaje mi się to bardzo prawdopodobne z uwagi na obecne
> problemy z dostępem do zawartości tej partycji spod Konsoli
> [...]

Otóż rozwiązanie problemu polegało na małej gimnastyce. Wyłączyłem w biosie
kanał IDE0 (co ciekawe jak wyłączyłem oba, to bios stawał na wykrywaniu
dysków SATA). Po tym robiłem to samo o czym pisałem wcześniej. Za pomocą
płyty instalacyjnej odpaliłem XP, wygrywając wcześniej drivery z dyskietki.
Uruchomiłem konsole naprawczą. bootcfg (z wielką ulgą) nie kończył się
błędem. Potem odpaliłem fixboot i fixmbr, choć to pierwsze pewnie by
wystarczyło. Jedynie musiałem odpalić dystrybucję Live PLD aby naprawić
bootloadera (grub). Linuks jak i Windows teraz działają.
Dzięki za wskazówki.

PS. Wskazniki aktywności wydają się poprawne, choć to sprawdzałem.
PS1. Testdisk pokazuje
Disk /dev/sda - 76347 MB - CHS 9733 255 63, sector size=512
Tak dla ciekawości.
PS2. Partycja FAT32 była tworzona pod Windowsem jak i partycja rozszerzona,
w której dwie partycje Linuksowe były tworzone już w Linuksie.

pozdrawiam

--
Łukasz Głębicki  mail/rot13:yhxnfmty@cbfg.cy  PLD/Linux Team
gg:246267    Linux Registered User #318551   blekot:{irc,skype}