Przeniesienie Windows XP z IDE na SATA

Autor: Lukasz Glebicki <lukasz.glebicki_at_kocha.spamerow.invalid>
Data: Tue 22 Nov 2005 - 18:11:00 MET

  Usiłuje zmusić Windows XP SP2, aby uruchomił się z dysku SATA po
przeniesieniu danych z prawie identycznego dysku na IDE. Przenosiny robiłem
w Linuksie za pomocą komendy dd. XP jest na 1 partycji podstawowej
(wielkość 60 GB gdyby to miało jakieś znaczenie, FAT32).
O ile zmuszenie odpalenia Linuksa z nowego dysku zajęło mi góra kilka minut,
to z systemem Windows poradzić sobie nie mogę.
Przegrałem sobie sterowniki od SATA na dyskietkę i płyta instalacyjna z SP2
dysk widzi. Ale:
1) Konsola naprawcza ma mnie głęboko w d..., gdyż polecenie bootcfg nie
podmienia pliku boot.ini (atrybuty wydają się poprawne). Polecenie kończy
się błędem o niemożliwości zapisu bootloadera. Jednym z rozwiązań jakie
próbowałem to edytowanie pliku boot.ini w Linuskie (nie rozumiem dlaczego
konsola naprawcza nie ma programu edit.com) i odpalenie fixboot. To działa,
zmienia mi się bootloader windziany, ale żadne z kombinacji które robiłem,
nie powoduje startowania systemu.
Zauważyłem, że w starej konfiguracji bootloadera były zapisane sygnatury,
choć nie wiem czego (dysku, partycji, ...?) i w nowej, generowanej przeze
mnie, ten ciąg usunąłem i stworzyłem, po to gdybym nie potrafił zgadnąć
który dysk jest pierwszy.
disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
disk(1)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect
Żadna z nich nie działa. Uruchomienie kończy się tym samym.
Stary dysk został, ale nie posiada już żadnej partycji do odczytania przez
Windows.
2) Teoretyczna możliwość instalacji kończy się niepowodzeniem. Widzę listę
partycji, jedna z nich to FAT32, ale na niej zainstalować systemu się nie
da. Dlaczego, to chyba sam Bill wie. Ja wiem na pewno, że wcześniej na tej
partycji (na dysku IDE, wielkość i położenie na dysku identyczna) był
instalowany Windows i problemów nie było.

Ostatecznie będę kombinował z przenoszeniem danych (~50 GB) na jakiś inny
dysk i format tej partycji, ale jakoś nie uśmiecha mi się instalowanie tego
wszystkiego, co mam aktualnie zainstalowanie w systemie.

z pozdrowieniami

--
Łukasz Głębicki  mail/rot13:yhxnfmty@cbfg.cy  PLD/Linux Team
gg:246267    Linux Registered User #318551   blekot:{irc,skype}