Re: Windows XP Professional x64 Edition vs. Windows XP Professional

Autor: LadyRoot <ladyroot_at_chello.pl>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 13:22:08 MET

> Witam!
> Zmienilem ostatnio procesor na ten 64'o bitiwy. Narazie mam Windows XP
> Professional ale zastanawiam sie czy nie zmienic systemu na Windows XP
> Professional x64 Edition. Jak mi wiadomo nie jest dostepny w polskiej
> wersji
> jezykowej. Czy ten system jest wpelni kompatybilny z aplikacjami
> 32bitowymi.
> Zminic czy pozostac przy zwyklym XP'ku?
> --
Poczekać na polską wersję.
Rzeczywiście, system XP Pro x64 jest niesamowicie szybki i wydajny, ale
aplikacji 64-bitowych narazie jest jak na lekarstwo. Pozostaje też kwestia
sterowników. ATI co prawda wypuściło działające sterowniki do Radeona dla XP
x64, ale w przypadku sprzętu starszego lub mniej popularnego, wygląda to co
najmniej średnio.
Z gier testowanych przeze mnie te 2D chodziły idealnie, 3D (np. RollCage
Stage) muliły, zawieszały się i dźwięk dudnił jak w starym magnetofonie
szpulowym.

IMHO jeśli nie masz jeszcze systemu i chcesz kupić - kup ten x64 (myśląc o
przyszłości). Jeśli już masz XP - zainstaluj tylko soft z AMD.

PS. Testowane na pełnej, legalnej wersji z Technetu. To, co rzeczywiście
lepiej działało, to Visual Studio 2005 i aplikacje systemowe. Reszta - jak w
starym, 32-bitowym systemie.

--
LadyRoot