Dyski w systemie ze skryptu

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 17 Nov 2005 - 11:05:01 MET

Mam taki szalony program FK - określa czy przypadkiem nie jest
uruchomiony na innej maszynie między innymi sprawdzając czy jest w niej
ta sama liczba napędów co podczas rejestracji (wpisanie kodu
licencyjnego). Jeżeli liczba się nie zgadza to program się
wyrejestrowuje i działa jako niezarejestrowany (dostęp jedynie z
odczytem do bazy).

To jest totalnie kretyńskie - wiem, ale ten program poza tym
mankamentem działa tak jak powinien.

Na desktopach to nie jest problem, problem jest z laptopem, do którego
pracownik podpina dyski sieciowe, dyskietkę, pendrive itd. - za każdym
razem jak coś zmieni z dyskami to mu program pada...

Wobec tego, w jaki sposób sprawdzić czy obecność dysków odpowiada
zezwolonemu zestawowi (A: C: D: X: Y: Z: - stan z rejestracji) i gdy
ten zestaw się różni, odmówić wykonania programu, jeżeli jest taki sam
- uruchomić program?