Re: Zagadka z dyskami :)

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 16 Nov 2005 - 21:16:03 MET

On Wed, 16 Nov 2005 20:11:36 +0100, WL wrote:

> Zasadnicza cecha sprzetowego RAIDA jest "przezroczystosc" dla systemu.
> Wiec (IMO, nie testowalem) jezeli dysk widziany przez windows bedzie
> dzialal (bo RAID z mirrora pociagnie) to striping musi tez dzialac, nie
> ma sily.
>
> WL

Wiem że sprzętowy RAID *powinien* być przezroczysty dla systemu - nie
zawsze jednak tak jest i stąd ta zagadka.
Ale przed wyjściem z pracy zrobiłem test - wyjąłem jeden dysk z tych 73GB
:) Dell zapiszczał że ma jedną z grup "DEGRADED" i po włożeniu dysku zaczął
odbudowę - na razie z poziomu BIOSu kontrolera. Jutro zrobię test z
odbudową "w tle" - mam nadzieję że się powiedzie.

--
Pozdrawiam
Piotrek