Re: Wzmacnianie stacji roboczej

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Tue 15 Nov 2005 - 11:34:32 MET

Konrad Kosmowski wrote:

> Użytkownicy to użytkownicy, nie muszą się znać i nie czyni ich to
> automatycznie nieukami, programiści to bezwzględnie się zgadzam -
> matoły jeżeli piszą takie gnioty.

Ja tam jestem radykalny. Użytkownik nie musi się znać, ale fakt, że
program nie działa chyba zauważa. W chwili, gdy użytkownik zamiast
wyrwać taki program z korzeniami, zaczyna pracować na koncie
administratora, automatycznie zyskuje (mało)zaszczytne miano matoła.

> I dlaczego to jest w oddzielnym katalogu niż profil?

Dlatego, że kosz jest cechą dysku (partycji), a nie użytkownika. Wyobraź
sobie przenoszenie filmu do kosza z innej partycji/dysku.

> I co z tego? Skoro system domyślnie zakłada konta w grupie
> Administrator, to nie należy się potem dziwić, że większość ludzi
> pracuje na tych kontach - oni o tym mogą nawet nie wiedzieć...

Nie prawda. Domyślnie zakłada kreator w trakcie instalacji i z tego co
wiem, to tylko pierwsze konto. Sama koncepcja nawet nie jest głupia
(standardowe konto wyłączone, unikalne konto administracyjne i kolejne
konto do pracy), natomiast wyjaśnienie zawarte w kreatorze (a właściwie
jego brak) i poleganie na użytkowniku jest błędem.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl