Re: Wzmacnianie stacji roboczej

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 15 Nov 2005 - 11:08:37 MET

Paweł Goleń, dnia wto 15 lis 2005:

> Nie możesz zawężać ogółu korzystających z komputerów. Poczytaj sobie
> problemy zgłaszane na forach dyskusyjnych i newsach. Ile z nich dotyczy
> przysłowiowych wyskakujących okienek, a ile obawy o utratę/wykradzenie
> danych?

Przecież dokładnie o tym mówię od początku - obawiają się wyskakujących
okienek, a powinni obawiać się kradzieży.

> I jedni i drudzy. Jedni, dlatego, że piszą w taki sposób, drudzy, że
> takie g...o używają i jeszcze za to płacą.

Bzdura.

> Jakby firma nie sprzedała swojego programu, to może następnym razem
> napisałaby go lepiej.

A jeżeli to jedyny program, który robi daną rzecz dobrze? A jeżeli
kupili go jak jeszcze używali Windows 98? I co nieuki tak?

> No to teraz poproszę konkretnie - gdzie design systemu jest skopany?
> Mówię cały czas o linii NT.

Wspólny kosz dla wszystkich użytkowników może? Chodzi o korzenie w
DOSie i jednoużytkownikowości, ciągnięte na siłę ze względu na
kompatybilność wstecz. Jakby po prostu to wszystko (ten cały bagaż
wstecznej kompatybilności) ucięli i faktycznie źle napisane
oprogramowanie w ogóle by nie działało, to by mieli teraz mniejszy
problem z użytkownikami pracującymi jako Administratorzy.

W Mac OS X jakoś takiego problemu nie ma. Wiesz dlaczego? Bo tam się
jako Administrator w ogóle zalogować nie da (root) - i tak samo powinno
być z Windows.