Re: FAT32@NTFS(WinFS)

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 23:28:46 MET

> Acer... pierwsza instalacja systemu zapewne poszła z fabrycznej
> instalki? W takim razie nic dziwnego w tym nie ma. Przeczytaj poniższy
> artykuł, a zwłaszcza opis polecenia oformat:
>
> NTFS Preinstallation and Windows XP
> http://www.microsoft.com/whdc/system/winpreinst/ntfs-preinstall.mspx

I tak i nie.
Jeśli spojrzymy w artykuł który podałeś to:
In Windows 2000, CONVERT handled this problem by forcing an NTFS
cluster size of 512 bytes, which resulted in reduced performance and
increased disk fragmentation. In Windows XP, CONVERT chooses the best
cluster size (4K is the ideal).
Więc sugeruje to fakt domyślnej konwersji z klastrem 4K w przypadku XP.

A moja instalka była dość fikuśna. Gdy padł mi system (no dobrze ja go
dobiłem ;-) ) miałem partycję 10GB. Fabryczne recovery Acera (Ghost) po
prostu instaluje system na pierwszej partycji. o nic nie pyta. Więc
przy użyciu płyty inst. w2k usunąłem partycje 10GB, założyłem nową 30
GB zadeklarowałem FAT, sformatowałem. Następnie uruchomiłem recovery
które zanalazło partycję FAT32 i na nią wpisało system. Ja sobie
doinstalowałem co chciałem, defrag, i convert. Nie znam Ghost'a więc
trudno mi powiedzieć czy coś zmienił w formacie istniejącej partycji a
zatem czy oformat 'było w użyciu'. odniosłem wrażenie że zaczął niemal
natychmiast wkopiowywać pliki na HDD ale może się mylę.

Raczej szukałbym przyczynay tych 4K w tym pierwszym opisie niż Recovery
Acera.

Pozdr.
Wojtek