Re: OGRANICZENIE PAMIĘCI dla USŁUGI Win2k/Win2k3

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 08 Nov 2005 - 14:19:50 MET

On Tue, 8 Nov 2005 14:16:36 +0100, premko wrote:

> Witam wszystkich !!!
> Mam pytanie - może ktoś zna temat.
>
> Czy istnieje jakieś ograniczenie pamięci ram do 2GB dla usług w Win2k/Win2k3
> serwer.?
> Jeżeli tak, to jak można je powiększyć/usunąć
> Przykładem może być pracująca baza oracle.
>
> Pozdrawiam
> Przemek

Pracująca baza Oracle to nie jest "jakaś tam usługa" :) Standardowo w
Windows 2000 (przykład) jest przydzielane dla wszystkich procesów 2GB RAM.
Poprzez stosowanie np przełączników /PAE i /3GB da się to zmienić.
Pierwszy przełącznik rozszerza możliwość adresowania powyżej 4GB (OIDP) a
drugi dzieli pamięć 4GB w stosunku 1:3 czyli 1GB dla systemu(kernela) i 3GB
dla aplikacji.
Używałem tego w Windows 2000 Adv. Server. Ale myślę że na MSDN znajdziesz
wszystko w odniesieniu do Windows Server 2003.

--
Pozdrawiam
Piotrek