Re: pytanie o dyski

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 18:10:17 MET

On Mon, 7 Nov 2005 16:33:17 +0100, KamiL wrote:

> klime mam OK
> ale po prostu martwie sie na zapas...
>
> chce w niego wsadzic 6 dyskow,
> jest u mnie zabawa z SQL'em
> i z potezna baza,
> wiec wolal bym 15 000 obr
>
> dzieki za info

to jak masz potężną bazę to może od razu "szarpnij" się na macierz
zewnętrzną. Potem w razie rozbudowy do zewnętrznego enclosure łatwiej
dodawać dyski niż do serwera w którym masz tylko 6 bayów na dyski.
A co do wydajności dysków 15krpm i 10krpm to przy dobrze stuningowanej
bazie nie zauważysz dużej różnicy. A dyski 10krpm są dużo tańsze od 15krpm
(jeśli mówimy o dużych pojemnościach rzędu 140GB i więcej dla SCSI).
Dodatkowo weź pod uwagę że jeśli to ma być serwer pod bazę danych to
powinieneś na nim zrobić RAID 0/1 i rozdzielić storage bazy od systemu i
binariów aplikacji. Dochodzimy więc do następującej sytuacji :
2 dyski na system (np 36GB)
4 dyski na bazę danych (4x146GB = 292GB pojemności dla danych w RAID0/1)
To nie jest potężna baza :) Rzekłbym że jest przeciętna :)
Może warto rozważyć np
http://h18006.www1.hp.com/products/storageworks/msa1000/index.html
albo nawet
http://h18006.www1.hp.com/products/storageworks/msa1500cs/index.html

Wszystko zależy od tego ile masz pieniędzy :)
No i zawsze możesz np DL380 zamienić np na DL360 albo DL140.

--
Pozdrawiam
Piotrek