Re: Niedostępna partycja

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 06 Nov 2005 - 00:28:54 MET

Użytkownik "Mtc" <tu_wstaw_moj_nick@go2.pl> napisał w wiadomości
news:dkjci1$pcp$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Sądziłem, że utworzenie partycji niezależnie od zastosowanego
> programu (o ile oczywiście działa on poprawnie) powinno dać taki
> sam wynik. A co do gemoetrii, to jest 254/63.

Niestety, ale ta zasada pod Linuksem się nie sprawdza ;-). Piszę to z
autopsji.

> Partycja ma 160GB, ale wcześniej włączyłem obsługę dużych dysków.
> Nie znam się zbytnio na chkdsk, ale on chyba wymaga podania litery
> dysku, czego nie jestem w stanie zrobić, bo nie mogę tej litery
> nadać. A partycja chyba żyje, skoro pod linuxem cała jej zawartość
> jest dostępna.
>
> Spróbowałem coś zrobić PartitionMagic-iem, ale się nie uruchamia, z
> błędem "Partition's drive letter cannot be identified", a
> PartitionInfo nie widzi na dysku żadnych błędów.

Zanim zaczniesz dysk naprawiać - sprawdź, czy to nie jest coś z
systemem. Najlepiej byłoby podpiąć ten dysk pod inny, sprawny system,
oczywiście także z włączoną obsługą BigLBA.

A, i jeszcze jedno: nie skonwertowałeś czasem tego dysku do dysku
dynamicznego? Czy typ dysku wyświetlany w Zarządzaniu dyskami to
"basic" czy "dynamic"?

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/