Re: [OT] Hurtowa zmiana nazw plików w XP

Autor: AdamS <adam_at_ciach_ciach.webpark.pl>
Data: Fri 04 Nov 2005 - 12:32:34 MET

Radosław Sokół wrote:

> To, że są *wyświetlane* poprawnie nie znaczy, że *są*
> poprawne.

Ujął bym to tak: może i są poprawne tylko z różnych powodów używają
niestandardowej strony kodowej

> Hint: Przestaw sobie domyślne kodowanie z ISO-8859-2 na

Ale po co skoro jest to ustalony standard kodowania m.in. polskich
znaków, z którego właśnie korzysta MIME?

> cokolwiek innego. Posty dobrze zakodowane (z informacją
> MIME) *dalej* będą wyświetlały polskie znaczki prawidłowo.
> Posty niedobrze zakodowane będą miały *śmieci*.
>
> Tu nie chodzi o to, aby móc przeczytać (bo po jednym kliknięciu

No chyba przede wszystkim chodzi o to aby przeczytać, ewentualnie
później poprawiać błędy.

> i ja widzę poprawnie polskie znaczki), ale o to, by ludzie
> wysyłali na grupę _poprawnie_zakodowane_wiadomości_.

Reasumując (w uproszczeniu), MIME załatwia nam sprawę poprawnego
wyświetlenia niestandardowych znaków ascii w przypadku stosowania
*różnych domyślnych* stron kodowych w relacji nadawca-odbiorca

I tak bogatszy o nowa wiedzę :)

--
Pozdrawiam AdamS