Re: Dwa HDD na jednym kompie

Autor: Latet <latet_at_latex.pl>
Data: Thu 03 Nov 2005 - 17:12:18 MET

> Witam, dokupiłem sobie drugi HDD do kompa (obydwa Barracuda po 40 GB,
> identyczne modele). I chcę, aby ten drugi dysk służył tylko jako nowe
> miejsce
> na kompie ;) Nie jako dysk pod drugi system operacyjny itd. Głównie chodzi
> mi
> o to, jakie mam partycje ustawić (czy ma to być jako partycja podstawowa
> czy
> rozszerzona). Chciałbym zrobić z niego dwie partycje po 20 GB. System Win
> XP HE.

To raczej bez znaczenia czy podstawowa + rozszerzona, czy 2 podstawowe.
Zreszta po co tak mały dysk jeszcze dzielić na partycje? No chyba że lubisz
mieć dużo "literek", albo masz inne, dobre powody, to dziel.
I zdecydowanie NTFS. Choćby dlatego, że np. niektore antywiry skanują
duuuuuuużo szybciej partycje NTFS, jesli nie jest to pierwsze skanowanie.

Nie wiem gdzie fizycznie umieszczasz ten drugi dysk, ale jesli w kieszeni
(co uważam ogólnie za pomysł dobry), to zwróć uwage na jego temperaturę
i w razie potrzeby zastosuj chłodzenie. Ale te stare małe Barracudy 40 GB
to się chyba jeszcze tak bardzo nie grzały jak pozniejsze 60-tki, 80-tki i
120-tki.

latet