Re: Dwa HDD na jednym kompie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 03 Nov 2005 - 15:04:33 MET

Użytkownik "Jacek " <jdwind.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dkd253$b0u$1@inews.gazeta.pl...

> No to fajnie, tylko (w związku z tym, że ja wymagam tłumaczenia
> łopatologicznego, gdy czegoś nie rozumiem), proszę mi powiedzieć:
> - jak w narzędziach administracyjnych -> zarządzanie dyskami daję
> utwórz nową partycję, daję podstawową (cały obszar 40 Gb, czy już
> tutaj mam to podzielić na 2 x 20?) to daje mi możliwość
> sformatowania dysku wyłącznie w systemie NTFS, a ja chcę FAT32,

Utwórz dwie partycje podstawowe po 20 GB każda i sformatuj obie w taki
sposób, jak sobie zechcesz. Choć ja bym FAT32 przy tak dużych
partycjach raczej unikał. Zresztą XP podejmuje taką decyzję za
Ciebie - przy pomocy narzędzi systemowych partycje przekraczające 32
GB można sformatować wyłącznie w NTFS.

> - czy zrobić tak, że utworzę partycję podstawową całe 40 GB a
> później na niej utworzę dyski logiczne (i czy wtedy, przy
> tworzeniu partycji podstawowej nadawać jej literę dysku, czy
> dopiero dyskom logicznym)? - przepraszam za zagmatwane pytania,
> ale pierwszy raz robię coś takiego.

Jeśli chcesz mieć dyski logiczne, to najpierw musisz utworzyć partycję
rozszerzoną na całej powierzchni tego napędu; dopiero na niej będziesz
mógł je założyć. Literki na początek przypisze sam system, ale zawsze
możesz je później ręcznie pozmieniać.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/