Re: Co zrobic by partycja XP byla bootowalna?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 17:05:12 MET

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości
news:slrndmhm8l.4ea.joshua@pingwin.ani...
> Dnia Wed, 2 Nov 2005 14:14:16 +0100, Michal Kawecki napisał(a):
[...]
> O rejestr się nie boję - bo te windowsy miały dysk na C: i raczej
> nic nie powinno tego wpisu zmienić :)

Owszem, o ile system z tego dysku nie został uruchomiony w nowym
środowisku.

> O literki martwię się dlatego, że podłączyłem dysk do działających
> XP i te pewnie raczyły automatycznie zmienić C: na H:...

Nie - każdy system trzyma swoje literki wyłącznie na własny użytek.
Możesz mieć kilka systemów na tej samej partycji i każdy z nich może
mieć zupełnie inną literkę przydzieloną tejże partycji. Przy czym
zmiana tej literki może nastąpić tylko po zmianie podpisu dysku, więc
jeśli tylko podpiąłeś go pod inny system i nie instalowałeś jakiegoś
obcego bootmanagera na nim, to nic się złego stać nie powinno.

> Raz już miałem przyjemność pracy na instalacji Windows2000, która
> miała dysk systemowy na H: - ileż to byków w różnych programikach
> wychodziło... :)

Wchodzisz do rejestru, zmieniasz nazwę wpisu \DosDevices\H: na
\DosDevices\C: i po sprawie ;-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/