Re: Co zrobic by partycja XP byla bootowalna?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 10:43:34 MET

On Wed, 2 Nov 2005 08:50:22 +0000 (UTC), Jacek Osiecki wrote:

> Witam,
>
> Pada mi dysk - nie bardzo chce wystartować... Ale dostęp do danych
> szczęśliwie jest.
>
> Nie mam ochoty na czas naprawy/wymiany instalować XP od nowa, razem
> z wszystkimi przyległościami (zwłaszcza visual, office) a tym bardziej
> chrzanić się z telefonami do MS w celu aktywacji biorąc pod uwagę, że
> po zwrocie dysku i tak będę to musiał zrobić...
>
> Na razie spróbuję zmirrorować partycję NT'ków na chama: dd if=/dev/sda2
> of=/dev/hdd2 (obecnie były na dysku SATA, który pod linuxem udaje SCSI). Ale
> [...]

No jeśli "na chama" to chyba Ci tak łatwo nie pójdzie. Ale możesz spróbować
skopiować prartycję BootIT'em a potem ustawić ją jako aktywną i wstawić
standardowy MBR. Jeśli zaś kopiujesz z SATA na ATA (sda -> hda) to możesz
mieć problemy (choć niekoniecznie) z uruchomieniem systemu. No i oczywiście
należy zmodyfikować odpowiednio boot.ini. Ale tego chyba Ci nie trzeba
mówić :>

--
Pozdrawiam
Piotrek