TAB - Copy - Paste - nie działa na stronach HTML?

Autor: Henry\(k\) <henrico8_at_op.pl>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 21:46:40 MET

Witam.

Mam problem natury systemowo-programowej, stąd cross.

Napisałem w VBasicu w Excell skrypt, który wklepuje dane w formularzu
opartym na HTML (przeglądarka IE6, WinXP).
Jest to sekwencja tych samych czynności, więc odliczam sobie ile kliknięć
TAB, ile spacji, gdzie Ctrl+C gdzie Ctrl+V i wysyłam wszystko instrukcją
SendKeys.
Problem polega na tym, że w praktyce jest to zapętlone w oknie 4 podstrony i
trzeba wykonać sekwencję jak się otworzy kolejna strona po zatwierdzeniu
danych na poprzedniej. Każda z 4 podstron ma tą samą nazwę okna niestety.
Ponieważ raz dłużej, raz krócej się czeka na zmiane podstrony, dałem
instrukcje czekające ileś sekund, no ale jest to... powoolne a i tak jak się
czasami stronka zamuli to klepnie sekwencję zanim się zmieni podstrona i
skrypt idzie w maliny.

Aby skontrolować gdzie jest się aktualnie, wystarczyło by po wysłaniu TAB
sprawdzić linka, którego zaznaczył - czyli kopiuj-wklej do komórki excela i
porównaj ze wzorcem.

I tu jest pies pogrzebany.
Czy komukolwiek udało się skopiować nazwę linku do którego się doszło za
pomocą TAB'ulacji (okno Internet Explorer 6) skryptem w VB?

tzn. na przykładzie:
http://www.google.pl/
po otwarciu klikamy 3 razy TAB, wybiera się link 'Zaawansowane szukanie'
Jak teraz ten wybór/nazwę gdzieś skopiować aby dało się porównać ze wzorcem
w celu określenia że właśnie tam się dojechało tym TAB'em.??

Pozdrawiam.

--
Henry(k)
Odpowiadając na majla usuń cyfrę z adresu.