Re: Problem z zainstalowaniem jakiegokolwiek emulatora napedow

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 01:19:11 MET

> A tak spytam - co ma sprzęt do emulacji programowej Virtual Drive?

Patrz niżej.

> I po co emulować 16bitowe środowisko na systemie 64bitowym?

Ja się nie upieram, że to potrzebne. Tylko twórcy procesora przewidzieli
możliwość uruchamiania (tak, uruchamiania, nie "emulowania") 16-bitowych
programów pod 64-bitowym systemem operacyjnym.

> Napędy wirtualne i ich sterowniki działają "dość nisko" w systemie i
> dlatego 64bitowy system nie obsłuży poprawnie ich 32bitowych
> sterowników. Jeśli działałoby to za pośrednictwem WoW64 to może by
> coś się dało poradzić.

Właśnie by się nie dało, albo byłoby to bardzo karkołomne. Architektura
AMD64 pozwala na uruchamianie 32- i 16-bitowych programów, ale tylko w
trybie programu użytkownika - nie mają np. bezpośredniego dostępu do
sprzętu, dlatego nie mogą działać 16- i 32-bitowe sterowniki urządzeń.
Wirtualny napęd CD, mimo że wirtualny, sterownikiem urządzenia jest.

Natomiast *można* było zaimplementować obsługę 16-bitowych *programów*, tak
jak to zrobiono z 32-bitowymi. Gdzieś czytałem, że MS miał to w planach, ale
pojawiły się jakieś trudności, a że w dzisiejszych czasach to już mało
ważne, z 16 bitów zrezygnowano, by nie tracić na to czasu ani pieniędzy.
Poprawna obsługa programów 32-bitowych była dużo ważniejsza.

--
Azarien