>> Bo Microsoft nie potrafił tego zrobić, żeby stabilnie działało.
>> Sprzętowo jest to jak najbardziej możliwe.
> A tak spytam - co ma sprzęt do emulacji programowej Virtual Drive?
Patrz niżej.
> I po co emulować 16bitowe środowisko na systemie 64bitowym?
Ja się nie upieram, że to potrzebne. Tylko twórcy procesora przewidzieli
możliwość uruchamiania (tak, uruchamiania, nie "emulowania") 16-bitowych
programów pod 64-bitowym systemem operacyjnym.
>> Problem z vcd jest taki, że wirtualne napędy to faktycznie sterowniki
>> sprzętu. A win64 nie obsługuje 32-bitowych sterowników. W
>> przeciwieństwie do punktu wyżej, nie pozwala na to architektura
>> AMD64.
>> Nie ma szans, żeby 32-bitowy virtual cd zadziałał.
> Napędy wirtualne i ich sterowniki działają "dość nisko" w systemie i
> dlatego 64bitowy system nie obsłuży poprawnie ich 32bitowych
> sterowników. Jeśli działałoby to za pośrednictwem WoW64 to może by
> coś się dało poradzić.
Właśnie by się nie dało, albo byłoby to bardzo karkołomne. Architektura
AMD64 pozwala na uruchamianie 32- i 16-bitowych programów, ale tylko w
trybie programu użytkownika - nie mają np. bezpośredniego dostępu do
sprzętu, dlatego nie mogą działać 16- i 32-bitowe sterowniki urządzeń.
Wirtualny napęd CD, mimo że wirtualny, sterownikiem urządzenia jest.
Natomiast *można* było zaimplementować obsługę 16-bitowych *programów*, tak
jak to zrobiono z 32-bitowymi. Gdzieś czytałem, że MS miał to w planach, ale
pojawiły się jakieś trudności, a że w dzisiejszych czasach to już mało
ważne, z 16 bitów zrezygnowano, by nie tracić na to czasu ani pieniędzy.
Poprawna obsługa programów 32-bitowych była dużo ważniejsza.
-- AzarienReceived on Tue Nov 1 01:20:16 2005
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 01 Nov 2005 - 01:42:01 MET