Re: dwa zewnętrzne adresy IP (out i in) - translacja adresu w pakiecie - jak to zrobić

Autor: Barman <marcysking_at_WYTNIJTO.wp.pl>
Data: Mon 17 Oct 2005 - 00:26:24 MET DST

Użytkownik "Yanek" <zwus@op.pl> napisał w wiadomości
news:ditrof$1b9p$1@node3.news.atman.pl...
> Witam,
>
> Jestem w sieci osiedlowej i mam sobie adres IP z grupy 192.168.xxx.xxx
> Kiedy wychodzę na świat jestem identyfukowany z zewnętrznym adresem IP
> 62.xxx.xxx.A.
> Operator przydzielił mi tak żewnętrzny adres IP 62.xxx.xxx.B żebym z
> zewnątrz mógł się odwołac do mojego kompa 192.168.xxx.xxx I to działa.

 jak dla mnie to jest przekierowanie wszystkich portow z adresu 62.....B na
adres 192.168.....
ale nie na odwrot - bynajmniej nie bardzo chce to dzialac

> Problem mam z telefonią internetową np ze Skype. Nie mogę zrobić
> bezpośredniego połączenia bo Skype drugiej osoby z którą rozmawiam (która
> także ma wewnętrzne IP ) nie wie że ma do mnie pakiety wysyłać po innym
> adresie IP niż wynika to z połączenia (62.xxx.xxx.B)
ustaw na kompie adres IP 62.xxx.xxx.B jako twoj (odpowiednio bramka i DNS
tez zmien))
i dopiero wtedy powinienes byc na ZEWNETRZNYM IP pełna gębą
(na serwerze powinienes byc wlasnie na tym adresie czyli wywolanie tego
adresu
 z zewnatrz powinno przejsc przez serwer prosto do twojego
kompa - serwer jest przeźroczysty dla tego IP;
jezeli nie ma to nie bardzo jest to zewn IP)

inne rozwiazanie to aby admin zrobił ci bridge z adr 62.....B na 192.168....

> Czy da się zrobic jakąś translacje adresów żeby w pakiecie wysyałnym z
> mojego komputera znalazła się informacja o tym jaki ma byc zwrotny adres
IP