Re: Zarzadzanie energia

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Fri 14 Oct 2005 - 09:40:17 MET DST

Wybitnie uzdolniony(a) Raph <neo_n_.fuck.you@spammers.poczta.onet.pl>
napisał(a) w wiadomości news:434ecc48$1@news.home.net.pl..., że:
> Wlasciwie to nie wiem czy to podpada pod sprzet czy pod oprogramowanie.
> Pewnie tu i tu. Sprawa wyglada tak, ze mam komputer na ktorym byl
> instalniety Windows ME. Komp po wybraniu polecenia "Zamknij..." bez
> problemu sie sam wylaczal. Po zmianie OS'a na Win 2000 Pro - wywala
> przy zamykaniu komunikat, ze mozna bezpiecznie wylaczyc komputer. Co
> musze zrobic, zeby komputer sam sie wylaczal tak jak to bylo w
> poprzednim OSie?

Otwórz edytor Rejestru i dokonaj zmiany w kluczu:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
DWORD "PowerdownAfterShutdown" = 1
oraz uruchom menadzer urzadzen-->Widok ->Pokaz ukryte urzadzenia--> wlacz
NT APM/Legacy Support, plus wlacz funkcje 'ACPI Support' w biosie.
lub
PP na pulpit-->właściwośc-->wygaszacz ekranu-->zasilanie-->zaawansowane
zarzadzanie energią (APM)--> zaptasz Włącz obsługę zaawansowane zarządzanie
energią.
Zobacz czy masz na dysku plik hiberfil.sys (w katalogu gł. dysku C)
lub możliwe, że jest zmieniony zapis w Rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet\Control\Session Manager\Power
zmień "Heuristics" na wartość :
05 00 00 00 00 01 01 00 00 00 00 00 00 00 00 00 3F 42 0F 00.
Zmieniona wartość siódmego bitu - 01 odpowiada włączonej hibernacji, zaś
00 wyłączonej.

Zobacz w biosie czy ACPI masz na disable, jezeli jest to zmien,
(Advanced) Power Management (APM/ACPI) ustawienia w rodzaju:
 "Doze Mode", "Standby Mode","Suspend Mode", "HDD Power Down", "Video Off"
etc.

--
Piotr Palusiński [MVP] http://www.mvp.pl
http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx