Re: Kontrola p³yt CD-RW

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Fri 07 Oct 2005 - 09:29:34 MET DST

On Thu, 6 Oct 2005 15:05:51 +0200, j_marek wrote:

> [...]
> [....]
>
> Witam!
>
> Czy co¶ jest tanie to wynika raczej z subiektywnej oceny nabywcy. Ale
> faktycznie, pamiêtam czasy kiedy radzono aby mieæ osobny czytnik i
> nagrywarkê p³yt CD. Aby nie zu¿ywaæ nagrywarki do odczytu p³yt. A teraz. Mam
> nagrywarkê CD-R/RW, która za nic nie chce siê zepsuæ ;-) Tak to bym mia³
> prost± wymówkê aby wymieniæ na now± nagrywarkê DVD. W moim przypadku
> technologia szybciej siê zmienia ni¿ urz±dzenia zu¿ywaj±. Chod¼ s³ysza³em o
> przypadkach urz±dzeñ, które psu³y siê zaraz po zakoñczeniu okresu gwarancji.

Jest to prawdziwe twierdzenie - konstrukcja "g³owicy"
odczytuj±co-zapisuj±cej w nagrywarkach jest trochê inna ni¿ w napêdach typu
ROM. Poza tym warto mieæ drugi napêd choæby po to ¿eby ³±twiej i szybciej
móc wykonaæ kopiê p³yty.

> Przegl±da³em ofertê nagrywarek DVD i zwróci³a moj± uwagê oferta firmy LG. Z
> komentarzy na stronie WWW wynika³o, ¿e ich wcze¶niejsza oferta w tym dziale
> nie by³y specjalnie chwalona przez u¿ytkowników. Ale oferta linii produktów
> SuperMulti wygl±da bardzo ciekawie. Ze wzglêdu na obs³ugê wielu formatów, w
> tym DVD-RAM.

U¿ywam i jestem BARDZO zadowolony, moi znajomi równie¿. Nagrywarki LG serii
4163/4165 s± udanym produktem w przeciwieñstwie do nowych produktów
Lite-On. No i LG ma jedn± wa¿n± dla mnie cechê, której inne nagrywarki nie
posiadaj± - chodzi o DVD-RAM (r/w)

> Nowo¶æ proponowana przez innych producentów to z kolei LightScribe.

Zastanów siê czy LightScribe jest Ci do czegokolwiek potrzebne. Ja uwa¿am
to za zbêdny gad¿et, s³u¿acy tylko wprowadzeniu nowych modeli na rynek i
zwiêkszenia (minimalnie ale zawsze) ceny napêdu.

> Czy to tylko moje wra¿enie, czy tak rzeczywi¶cie jest, ¿e rynek no¶ników nie
> nad±¿a za rozwojem rynku nagrywarek? Jako¶ nie widuje w sklepach bogactwa
> oferty ró¿nych no¶ników DVD.

Nie wiem jakie sklepy odwiedzasz :) Ja kupuje (wiêksze ilo¶ci) DVD na
allegro.pl, mam kilku sprawdzonych dostawców i praktycznie wszystkie
no¶niki zakupiæ u nich mogê. A je¶li "na szybko" potrzebujê 2-3 p³yt DVD to
jadê do MediaMarkt albo innego marketu i kupujê to co mi aktualnie
potrzeba.

--
Pozdrawiam
Piotrek