Re: pagefile.sys na montowalnym dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 06 Oct 2005 - 21:06:31 MET DST

Użytkownik "s8y" <bszwj@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:di3nmq$h8m$1@inews.gazeta.pl...
> na
>
> 1.izolujac swap na oddzielnej pratrycji masz mozliwosc sterowania
> w ktorym (fizycznym) miejscu na dysku bedzie sie ona znajdowac wg.
> niektorych zrodel najlepej gdy jest na zewnetrzych obszarach
> talarze = najszybszy odczyt/zapisz
> 2.system plikow FAT32 troch lepiej jednak radzi sobie jako swap
> drive niz ntfs

Nie spotkałem się nigdy z wiarygodnym potwierdzeniem tej informacji w
postaci testów.

> (ale fat nie zarzadza prawami dostepu do plikow)
> 3.podlaczajac dysk jako folder mozesz:
> a) ustawic prawa dostepu NTFS do tego dysku.

Prawa dostępu nadajesz do partycji, która się na dysku znajduje, a nie
do dysku. I nie ma tu żadnego znaczenia sposób, w jaki została ona w
systemie podmontowana.

> b) nie bedziesz dostawac tel od userow ze jest na ich kompie dysk
> np: d a oni nie moga sie na niego wklikac

No fakt, to już jest jakiś argument ;-). Możnaby co prawda ukryć jego
literkę w eksploratorze i wszystkich programach, które się na nim
opierają, ale faktycznie najlepszym wyjściem jest po prostu ukrycie
zasobu tak, żeby nikogo nie kusiło. Od dawna mi chodzi po głowie
pomysł dodania do listy atrybutów jakiegoś znacznika "superhide"...
może w Viście to już rozwiązali.

A'propos - jak userzy nie mogą się wklikać do tego podmontowanego
katalogu, to nie dzwonią? ;-)

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/