migracja NT -> 2003, ADMT i profile lokalne usersów

Autor: Krzysztof G <krzysztof_213_at_poczta.na.wp>
Data: Sat 23 Jul 2005 - 18:11:33 MET DST

Witajcie !!!

Nadejszla wielkopomna chwila :D kiedy to domenta oparta na NT 4.0 bedzie
odchodziła na emeryture ;)
wybrałem drogę migracji:
1. Postawiłem już obok w sieci nową domenę, dcpromo, na nowym hoscie (AD1)
działają już DNS i DHCP. Wins na razie są na PDC
2. Ustawiłem obustronne zaufanie między stara a nową domeną
3. Zainstalowałem ADMT v2.0 na AD1, wygenerowalem dyskietke do PSE
3. Na starym serwerze PDC podopisywalem co trzeba :) w rejestrze
4. Zacząłem przenosić usersów testowych (zostawiając ich oczywiście w starej
domenie)

Cały szczęśliwy chciałem zalogować się na użytkownika test/new_domain żeby
zobaczyć czy SID history dziala i ... pierwsza konsternacja - stacja robocza
(2000 pro) stwierdziała ,że loguje się nowy user więc utworzyła na dysku dla
niego nowy profil :( Wszystkie ustawienia poczty, pulpitu etc. szlag trafił
!!!

OK ! mój błąd myśle sobie... trzeba bylo zmigrować najpierw konto komputera
!!
zrobiłem to i konsternacja druga...konto się nie przenioslo a w logach
pojawiły się wpisy "access denied"
W poniedziałek spróbuję jeszcze raz :) tym razem doczytalem conieco i już
wiem, że "do migracji komputera muszę użyć konta, które ma uprawnienia
administracyjne w domenie źródłowej". :)

i tu pytanie - czy dobrze kombinuję ?
czy po przeniesieniu konta komputera do domeny Active Directory użykownik
będzie mógł zalogować się do swojego starego profilu ?

kiedy już przeniosę usersów i stacje robocze pozostana mi serwery...
co zrobić z exchangem ? czy przez pewnie czas (gdy beda współistniały dwie
domeny) Exch5.5 może pracować w starej domenie i uzytkownicy nie zauważą
żadnej zmiany ?

Licze na Wasza pomoc (a już przynajmniej wsparcie duchowe)
zwłaszcza tych, ktorzy juz kiedyś przeprowadzali taką migrację :)

pozdrawiam
Krzysztof