Re: Co to sa drivery LEGACY ?

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 21 Jul 2005 - 17:07:34 MET DST

W wiadomości: dbnqhi$9ab$1@polsl.gliwice.pl,
Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> O to musisz się zapytać producenta -- najwyraźniej rozróżniają
> dwa typy pracy jakieś.
[...]

Witam!

Zrobiłem małe poszukiwania na ten temat po wydawało mi się, że Legecy Driver
może oznaczać niezgodny z PnP. Np. drivery instalowane przez skanery
antywirusowe jako filtry operacji dyskowych, inne usługi pracujące w trybie
jądra. Menadżer urządzeń ukrywa takie drivery, można je zobaczyć dzięki menu
Widok.

Takie przeświadczenie można nabyć obserwując następujący klucze w rejestrze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet\Control\Class\{8ECC055D-047F-11D1-A537-0000F8753ED1}
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet\Enum\Root\LEGACY_*

Np. Browser (przeglądarka komputerów w sieci) też by się zaliczała do tej
kategorii sterowników. Może w części, bo występuje także na liście zwykłych
usług (działających w trybie użytkownika?).
Czyli: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services

Wygląda jednak, że problem może być głębszy niż tylko urządzenia niezgodne z
PnP:
http://groups.google.pl/group/comp.os.ms-windows.programmer.nt.kernel-mode/browse_frm/thread/6b51045190150c0d/05a43c0ebbcd467c#05a43c0ebbcd467c
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Driver_Model

Także być może ten sterownik wpada w tą kategorie, albo po prostu producent
uznał go za przestarzałego w normalnym tego słowa znaczeniu.

Być może analiza jego pliku .inf przyniosła by odpowiedź.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski