Re: Win XP, prawa administratora

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 19 Jul 2005 - 00:03:10 MET DST

Użytkownik "Jarek Kamiński" <moje_imię@vilo.bez.spamu.eu.org> napisał
w wiadomości news:slrnddn6uq.4di.moje_imi@Solo.mshome.net...
> 17.07.2005 user ksywką Piotr Smerda nabazgrał(a) na grupę
> pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:
[...]
> Po pierwsze to obraz dyskietki z Linuksem. Po drugie o nim
> zapomniałem, bo w życiu go nie używałem, chntpw można odpalić pod
> praktycznie dowolnym Linuksem. Po trzecie już sobie przypomniałem
> o dyskietce, ale OIDP i o ile nic się nie zmieniło, to korzysta
> ona z zapisu na NTFS z kernela, a nie z projektu captive, co wiąże
> się ze sporym prawdopodobieństwem puszczenia tegoż NTFSa z dymem.
> Nawet nie chce mi się sprawdzać, czego używają, wine raczej na
> dyskietce się nie zmieści.

Nie puści z dymem, bo tu właściwie nawet nie trzeba modyfikować MFT
(na całe szczęście). Tu wystarczy tylko fizycznie zmienić zawartość
konkretnego sektora na dysku zawierającego edytowany fragment
rejestru. Na tej samej zasadzie działają programiki typu EditBINI
potrafiące edytować pliki tekstowe spod DOS-a, mimo iż nie zawierają
żadnych sterowników dostępowych do NTFS.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/