Re: Proste pytanie ... ponownie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 17 Jul 2005 - 15:16:54 MET DST

Użytkownik "slawekn" <slavkuWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
news:33d9.00000141.42da4e9d@newsgate.onet.pl...
> [...]
> ze problemy wynikają z jakichś nieprawidłowych ustawień, ale
> pojęcia nie mam jakich i gdzie. Odinstalowałem SP2, net działa bez
> zarzutu, ale ściąga mi się masa syfu. W "poziomie zabezpieczeń"
> muszę ustawić "niski", gdyż w innym wypadku nie otwierają mi się
> strony z ActiveX (cokolwiek to znaczy, ale taki mam komunikat).
> Również w "prywatności" muszę akceptować wszystkie pliki. Być
> może piszę dość prosto, ale taka jest moja wiedza o kompie :) Przy
> starym dysku nie było żadnych problemów. Chcę mieć SP2, tylko
> powiedzcie - co jest skopane i co muszę zmienić ??

Cóż, robisz podstawowe błędy. Po pierwsze otworzyłeś system dla śmieci
z Internetu i pewnie masz z tego powodu teraz rozmaite problemy.
Najpierw go wyczyść dokładnie (HijackThis http://www.hijackthis.de/ ,
SpyBot S&D, LSPFix http://www.cexx.org/lspfix.htm , antywirus). Po
drugie - nigdy NIE wyłączaj Zapory przed zestawieniem połączenia z
Internetem, nawet gdy jest to Zapora z SP1. Po trzecie - uaktualnij
system, bo i Zapora nie pomoże, jeśli będziesz używał dziurawego IE.
Po czwarte - obniżenie poziomu zabezpieczeń przeglądarki bywa
potrzebne tylko w *naprawdę* wyjątkowych przypadkach, podejrzewam
więc, że zmusza Cię do tego komunikat generowany nie przez system - a
przez jakiegoś szkodnika, który się u Ciebie zagnieździł...

A co do połączenia z Twoim providerem - najpierw podaj o jakie łącze
chodzi, bo sama obecność SP2 nie powinna stwarzać jakichkolwiek
problemów, może problem leży gdzie indziej. W każdym razie wróć z
pytaniem, jak już system będzie czysty...

> Z góry dziękuję i życzę miłej niedzieli :)

I wzajemnie.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/