Re: Win2003 - edit w telnet nie dziala:( - co zrobic?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 18:10:25 MET DST

Michał Biek <mb@2.pl.invalid> napisał(a):
> A niby dlaczego ma działać? Nie znalazłeś/nie uruchamiasz tego na
> zdalnym, to i *telnet* nie wie o co Ci chodzi ...

Przecież uruchamia. Problem jest w windowsowej konsoli. edit jest programem
dosowym a jak one chciały zrobić okienko to po prostu pisały do pamięci
ekranu. Pod Linuksem/Uniksem stosowane były tzw. escape codes, które łatwo
było przesłać przez telnet czy SSH. Pod Windows już nie jest tak różowo.
Mnie się kiedyś udało odpalić edit przez telnet na Windows 2000 ale tylko
przy użyciu systemowego klienta telnetu, PuTTY i inne klienty wymiękły.
Widocznie MS zastosował jakiś hack, żeby to mogło działać. Niektórzy
producenci serwerów SSH też próbują tak hackować ale rezulaty nie są
najlepsze. Windowsowa konsola w sensie samego mechanizmu działania niewiele
zmieniła się od czasów DOSa (postęp widać natomiast w dostępnych komendach,
np. potężna netsh). Dlatego do czasu wejścia Monada (MSH) będą takie
problemy ze zdalną pracą na konsoli Windowsowej. Np. użycie strzałek czy
backspace w OpenSSH dla Windows - nie da się dopóki nie użyje się basha
zamiast cmd.exe jako powłoki.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/