Re: NTFS vs FAT32

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 02:38:16 MET DST

Wiktor S. <wswiktorSP@Mpoczta.fm> napisał(a):
> ile wolniejszy? Tylko proszę bez skrajnych przypadków typu kasowanie
> miliona plików.

Nie wiem o ile. Po prostu jest. Wynika to np. ze sposobu wyszukiwania pliku
o danej nazwie w katalogu. W FAT przeszukiwanie jest liniowe, w NTFS jest
drzewo.

> Przeciętny user nie potrzebuje uprawnień. Chyba, że chce schować pornole
> przed siostrą i rodzicami. Jeśli potrzebujesz uprawnień do innych celów,
> to nie jesteś przeciętnym userem.

LOL, to już nie można mieć prywatnych plików innych niż pornole? Poza tym
nie zapominaj o wirusach. Podczas pracy na zwykłym koncie wirus będzie miał
dużo mniejsze możliwości uszkodzenia systemu jeśli stosowany jest NTFS niż
FAT.

> Dlaczego mam KOPIOWAĆ pliki, skoro mogę mieć partycje widziane w obu
> systemach?

Ale chyba po to mają być widoczne, aby na tych plikach wykonywać jakieś
operacje, np. kopiowanie.

> Wcale nie potępiam NTFS-a w czambuł, nie ulega wątpliwości, że jest od
> FAT-a lepszy. Jednak FAT też ma swoje zalety, a jego niedostatki
> względem NTFS-a dla większości zwykłych użytkowników nie mają znaczenia.

Mają dosyć często. Nie zapominaj też o ograniczeniu rozmiaru plików na FAT.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/