Re: Domeny windows

Autor: Jarek Kamiński <moje_imię_at_vilo.bez.spamu.eu.org>
Data: Tue 12 Jul 2005 - 17:54:31 MET DST

12.07.2005 user ksywką Tomasz Onyszko nabazgrał(a) na grupę
pl.comp.os.ms-windows.winnt co następuje:

> Chodzi o DFS

Hmm... to jest takie coś, że w jednym drzewie widzę katalogi z iluś
różnych miejsc i nie muszę się zastanawiać, skąd dokładnie? Czyli coś w
rodzaju uniksowego systemu plików? Jeśli tak, to można to zrobić
w Sambie Server-Side, czyli pliki z innych serwerów będą leciały przez
serwer plików z sambą. Oczywiście w większych sieciach nie ma to szans.
Ale znowu autor pytania musi się zastanowić, czy mu to potrzebne ;-)

> no wlasnie - myslenie innymi kategoriami - w sieci opartej na windows
> 2000/2003 nie ma PDC i BDC, domena dziala w trybie multimaster

Hmm... o tym nie wiedziałem. Jak to działa?

> a co ci broni uwierzytelniac i autoryzowac stacje linuksowe w srodowisku
> AD - przeciez AD to tez nic innego jak LDAP z kilkoma dodatkowymi
> funkcjami i ladnie sie integruje w srodowiskach heterogenicznych

Brak środowiska AD. Gdybym tego potrzebował, to stacje Linuksowe
autoryzowałyby się przez winbinda.

--
    Linux jest darmowy, jeśli twój czas nie przedstawia żadnej wartości.
    Jeśli jest coś warty(czas), Linux jest po prostu tańszy od innych.