Re: Windows XP na Serial ATA bez floppa

Autor: Brysio <Brysio4_at_wp.pl>
Data: Sun 10 Jul 2005 - 11:52:03 MET DST

> W niektórych biosach jest patent umożliwiający przemapowanie dysków
> SATA na kanały ATA (compatibility mode). I nawet Win98 można na tym
> postawić ;-)

Przede wszystkim dzieki wszystkim za odpowiedzi.

Rzeczywiscie tak wlasnie sobie poradzilem, ale pewien "niedosyt" pozostaje.
W ten sposob traci sie mozliwosc podlaczenia (akurat w moim przypadu)
zamiast 8 to "tylko" 6 dyskow SATA. Poza tym nie wiem czy przypadkiem taka
emulacja nie powoduje zmniejszenia predkosci transferu z mozliwosci SATA do
mozliwosci ATA. Moze ktos wie.

A tak BTW to ciekawe, ze Microsoft nie wrzucil obslugi SATA jako standardu
chociaz plyty z SATA sa juz od dobrych 3 lat.

Pozdrawiam,

Brysio