Re: ntfs.sys - błąd i ...

Autor: Paweł K <pwkojot_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 06 Jul 2005 - 21:04:45 MET DST

witam

Na początek chciałem podziękować za pomoc.
Udalo sie przywrocic system do normalnego funkcjonowania.

Zrobiłem tak (może komuś się przyda):
1. poszukałem w sieci dyskietki ratunkowej pt. Cichy Boot Disk (wersja bodajże
2.2) i nagrałem na dyskietkę.

2. Odpaliłem i zmieniłem nazwę pliku ntfs.sys na ntfs.old (w katalogu
windows/system32/drivers/)- jak zalecali na stronie microsoftu.

3. Odpaliłem system z walniętego dysku, włączył się checkdisk i zaczął
sprawdzać spójność (wcześniej wieszał się na początku działania checkdisku).

4. Po sprawdzeniu uruchomił się system, partycje w FAT32 (w tym systemowa)
odpalały się normalnie, a tych w NTFS system nie widział.

5. Pod Windą włożyłem dysk instalacyjny Windows XP i z katalogu i386 zgrałem
plik ntfs.sys do katalogu Windows/system32/drivers/.

6. Uruchomiłem ponownie komputer i wszystko gra. Wygląda więc na to, że
uszkodził się jedynie ten plik.

Dla niedowiarków-mądralków ;-) dodam jeszcze ze nic NIE INSTALOWALEM, "samo
sie spierniczylo" (i tak niektórzy wiedzą lepiej, po co przekonywać).
Podejrzewam że niepoprawnie zamknięty emule albo działający diskeeper w tle
zniszczyl plik ntfs.sys.

Pozdrawiam
Paweł