Re: ntfs.sys - błąd i ...

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Wed 06 Jul 2005 - 11:21:19 MET DST

"Paweł K" <pwkojot.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:
> witam wszystkich
>
> Mam powazny problem. Zrestartowalem system (opcja "uruchom ponownie" w
> windzie) i po tym pojawia sie niebieski ekran i komunikat o bledzie:

A co instalowałeś?

> [...]
> ekran z bledem. Probowalem juz wszystkiego. Puscilem z plyty instalacyjnej
> Windowsa XP i wybralem "napraw" (r), probowalem podpiac jako drugi dysk i z
> innego puscic windowsa i ciagle to samo. Niekiedy po roznych kombinacjach
> uruchamia sie checkdisk ale zaraz jak zaczyna sprawdzac spojnosc plikow to
> pojawia sie ekran.
> W sieci znalazlem wiele rozwiazan. Glownie polecano podmienic plik ntfs.old na
> ntfs.sys, tylko jak mam to zrobic skoro jakiekolwiek podlaczenie dysku i
> uruchomienie (czy to z plyty czy z innego systemu) powoduje niebieski ekran.

Poczytaj o konsoli odzyskiwania - tam ewentualnie można wyłączyć
usługę sterownik - mam tutaj na myśli soft, który instalowałeś przed
restartem. To równie dobrze może być uszkodzony sterownik
do kontrolera, tasiemka, kabelki do dysku, czy wreszcie uszkodzony
sam kontroler. Jeśli masz tam inną partycję, możesz spróbować
zainstalować kolejną wersję systemu na tej innej partycji.
Jeżeli da sie zainstalować, to właściwie można wyeliminować
prawdopodobieństwo uszkodzenia sprzętu...
Zobacz też tutaj:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_swhw.asp

Piciu