Re: "szyfrowanie" plikow .bat

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.unc.edu>
Data: Tue 05 Jul 2005 - 13:19:46 MET DST

Ziemek Borowski schrieb:
> Ziemek Borowski na pl.comp.os.ms-windows.winnt:

> Inna sprawa, oczywiście, to co Paweł pisał: zabezpieczenie to takie
> sobie. Ot, utrudnienie dla początkujących.
> Inna sprawa, że znajomi który tego używają do m.in. zmiany haseł
> lokalnego administratora w domenie (duża domena, toto jest odpalane
> przez SMS-a) nie trzymają tam haseł, a już zwłaszcza użytkowników
> interaktywnych.
> A te skrypty, nie da się np. dziedziczyć uprawnień z konta na którym
> chodzą? (przypominam, że nawet jak na Local system po to coś jest grupa
> Domain Computers :) )

no super by bylo, ale nie wiem jak.
komputer w domenie ma jakies tam haslo, tak wiec moze mozna byloby sie
dostac do zasobu w domenie przy pomocy takiego "komputer/haslo"?

ale to haslo jest gdzies przeciez tajniacko zapisane, i inne dla kazdego
komputera.

mozezsz cos wiecej o "Domain Computers" i jak to wykorzystac?

sam skrypt jest uruchamiany jako SYSTEM.
skrypt jest oczywiscie zabezpieczony uprawnieniami NTFS, ale jak ktos
ukradnie np. dysk (to sie da ustalic, wiec zmienimy hasla), czy posluzy
sie jakas inna metoda "srubokreta w reku" i przegra po prostu ten plik
(tu juz nie bedziemy o tym wiedziec, i bedziemy zyli w przekonaniu, ze
wszystko jest dobrze zabezpieczone).

tak wiec czemu mam sie przyjzec, zeby bylo bezpiecznie?

--
Tomek