Re: zagubione GBajty

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Mon 04 Jul 2005 - 23:14:13 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Po pierwsze, zawsze będzie różnica pomiędzy sumą rozmiarów
> plików a zajętością ze względu na zjawisko klastrowania.
> Jeżeli masz plik o rozmiarze 1 bajta i klastry 2048 bajtów,
> plik zajmie 2048 bajtów.

Podałem "rozmiar na dysku " : 7,87 rozmiar to 7,79

> Po drugie, czy na pewno wliczyłeś w to folder System Volume
> Information? Jest on niedostępny dla użytkowników (nawet dla
> admina), więc raczej nie zmierzyłeś, ile w nim leży danych...

Jest takie cudo, rozmiar 0?? dziwne

> Po trzecie, nie masz przypadkiem kosza Nortona?

Od wszystkiego co Nortona trzymam się na dystans ;)

Dodam tylko jedną sprawę, system początkowo to FAT32, zrobiłem konwersję
na NTFS i chciałem potem uporządkować sobie dysk: usunięcie zbędnych
plików, defragmentacja itp. i wtedy zwróciłem na powyższe uwagę.

Mam jeszcze jedno pytanie, przy defragmentacji w raporcie zobaczyłem że
mój "pagefile" jest w 15! kawałkach. Nigdy tak nie miałem zawsze było w
1 no czasem w dwóch a teraz w 15.

Po padzie XP gdy był jeszcze na facie został mi foder Found.000 ale jego
też wliczam w zajęte miejsce, zresztą ma raptem 3,12 MB.

Wojtek