Re: RAID i to co znalazl na nim CHKDSK

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Fri 01 Jul 2005 - 00:08:24 MET DST

On Thu, 30 Jun 2005 22:04:14 +0200, "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px>
wrote:

>Twierdzę, że nie stanowi *żadnego* zabezpieczenia. Po prostu każda
>zmiana w systemie plików na dysku - czy zła, czy dobra - natychmiast
>powielana jest na pozostałych napędach. RAID może Cię tylko i jedynie
>wybawić z utraty danych spowodowanej fizycznym uszkodzeniem któregoś z
>hdd.

jakby juz sobie zaprzeczyles z tym "zadnego". poza tym RAID nie ma za
zadanie zabezpieczac (tak jak jakikolwiek inny nosnik) ma za zadanie
przechowywac. zabezpiecza pewnie jedynie tasiemka bedaca w
ogniotrwalym sejfie,a el to juz dyskusja z tych akademickich.

>Sądzę, że nie uruchamia się chkdsk-a bez aktualnego backupu danych. A
>jeśli nie ma backupu, to nie uruchamia się chkdsk-a na wszystkich
>dyskach w macierzy jednocześnie...

ale wiesz co to jest RAID5? potrafilbys puscich CHKDSK na jednym z
dyskow takiej macierzy?

>Cóż, ja bym po prostu wypiął jeden dysk z raid-u (chyba da się?) i na
>nim ćwiczył.

ale co bys cwiczyl, skoro to jest strip?

> Nie zawadzi zrobić też gdzieś jego obraz binarny.

troche ciezko bedzie gdzies umiescic obraz macierzy 1.2TB

>Ćwicz
>programem DFSee i tym R-Studio. Na przykład - spróbuj odzyskiwać dane
>bez użycia MFT, a jeśli R-Studio nie ma takiej opcji, to po prostu usń
>MFT z dysku. Oczywiście, procent odzyskanych poprawnie plików nie
>będzie wówczas zbyt duży, ale lepszy rydz niż nic...

hmmmm. bede knul w tym kierunku, o ktorym mowisz. dzieki. <rs>

--
if you are not paranoid, means you are not paying any attention.