Re: XP na inna partycje

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 07 May 2005 - 01:30:38 MET DST

"Michal Kawecki" gqqg5d.bcc.ln@kwinto.prv

> Wtedy otrzyma literkę C.

Tak. Ale jeśli chcesz ze mną nawiązać kontakt rozumny :) -- więcej
uwagi poświęć temu, co piszę, :) jako że staram się nie pisać tego,
co jest oczywiste lub niepotrzebne: Jeśli piszę coś, co wydaje się
być oczywiste, to dlatego, iż później to zostaje użyte. :)

> Wtedy też otrzyma literkę C.

Tak.

> Jakie to ma znaczenie w ogóle, czy ona
> była czy nie była kiedyś partycją podstawową, skoro _teraz_ już nią
> jest.

Takie, że kopiowanie nie czyni z niej partycji wybrakowanej?
Że proces czyniący z niej logiczną partycję jest procesem odwracalnym?
Że posiada ona wszystko, co potrzebne do startu, poza umieszczeniem
jej namiarów w MBRze? :)

Chyba tak. :)

> Wtedy ten system będzie de facto startował z tej innej partycji. I to
> ona otrzyma literkę C.

I co wówczas, gdy ta inna jest ukrytą? :)
(przykład ze snapa) Nie otrzymała litery C.
(a Ty twierdzisz, że otrzyma literę C)

Literę C otrzymała kolejna wg zasad literowania.
(akurat kolejną jest pierwsza z logicznych na dysku 0,
ale mogło być inaczej)

Natomiast jako startowa (z IO.sys itd.) zostaje
wzięta najbliższa odkryta FAT z dysku 0.

Przypadkiem i ta, która otrzymała literę C,
i ta, z której wczytane zostały pliki IO.sys
itp. -- to ta sama partycja, ale mogło być inaczej.
(czyli systemowa nie otrzymałaby litery C)

> Wreszcie jakieś konkrety. Nigdy nie próbowałem uruchamiać systemu z
> ukrytej partycji (znaczy, ładować z niej jego plików startowych).
> Gdyby się potwierdziło, że jest to możliwe, to byłoby to ewentualnym
> wyjaśnieniem zaobserwowanych przez Ciebie anomalii - po prostu ani
> DOS, ani Windows nie potrafi przydzielić literki do nieistniejącej w
> jego mniemaniu partycji.....

  Nie do końca tak jest. :)
  (choć o tym wolałbym na razie
  nie pisać, aby jeszcze mocniej
  nie utrudniać; może nie nadać
  jej litery, choć jest widoczna)

Ale potrafi skorzystać z kodu zapisanego w jej boostektorze.
I ja na dysku 1 (60 GB) mam trzy partycje podstawowe,
i nazwałem je tak:

WMEA -- w tej bootsektor prowadzi na dysk 0 (można wierzyć, można nie wierzyć)
WXPA -- ta jest partycją WXP i boot.ini załatwia sprawę
WMEB -- w tej bootsektor prowadzi na dysk 1 (można wierzyć, można nie wierzyć)

Jeśli jako aktywną podam WMEA na dysku 1 i ją zakryję, a odkryję którąś
z logicznych (W9x nie lubi kilku odkrytych podstawowych, o czym pisałem)
to system wystartuje z dysku 0, ale literę C otrzyma któraś z logicznych
na dysku 1. :) I tak miewam, gdy nie ukryję wszystkich logicznych na dysku 1,
a jako startową podam WMEA na dysku 1.

Czym różnią się bootsektory z WMEA i z WMEB?
Sposobem instalacji.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'