Re: problem z konfiguracja boot.ini w XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 29 Mar 2005 - 22:25:10 MET DST

Użytkownik "Janusz Kornaga" <kornaga@wp.pl> napisał w wiadomości
news:d2c9s9$ao9$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> A jakby miał ten bootsect.dos na drugim dysku i wpis w boot.ini
> kierował do tego pliku, nie dałoby sie tak? Albo bootsect.dos na
> pierwszym dysku? Nie wiem tylko rozważam.

Ani tak, ani tak. Loader systemów DOS-opochodnych musi przy uruchamianiu
widzieć swój napęd jako pierwszy. A ntloader nie potrafi "zamienić"
kolejności napędów. Można to zrobić albo fizycznie zamieniając napędy,
albo via BIOS płyty głównej, albo poprzez jakiś zewnętrzny program
potrafiący przejąć tę funkcję BIOS-u.

Najprościej będzie teraz "zamienić" te napędy w BIOS-ie, na dysku z
Win98 uruchomić nową instalkę XP, przerwać ją po pierwszym restarcie i
usunąć niepotrzebne pliki instalacyjne. Będzie wówczas na nim i nowy
ntloader, i Bootsect.dos, i prawidłowy Boot.ini z wpisami
uruchamiającymi wszystkie trzy systemy (jeden wpis trzeba usunąć,
oczywiście).

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/