Migracja win2k - win xp - jak zmienić nazwę konta administratora.

Autor: Filip Sielimowicz <sielim_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 25 Mar 2005 - 20:26:29 MET

Zainstalowałem sobie win xp na istniejacym windows 2000.
Zmigrował mi konta użytkowników - moje i żony. Jednak po
tym, jak zmieniłem konto żony na administratorskie
- moje zniknęło z ekranu logowania.

Zorientowałem się o co chodzi - moje konto było wbudowanym
kontem Administratora, które normalnie jest w xp ukryte.
Konto to jest niewidoczne - nie pojawia się np. w oknie
zarządzania profilami użytkownika (panel sterowania).

Pogooglałem trochę i znalazłem trochę info. W szczególności
można się na to konto zalogować wywołując standardowe, znane z
w2k okienko logowania jawnie wpisując nazwę użytkownika.

Po zalogowaniu na to konto nawet pojawia się ono na ten czas
w profilach użytkownika. Niestety ma bardzo ubogie funkcje
modyfikacji profilu, w szczególności nie ma możliwości zmiany
nazwy tego konta.

I tu się właśnie zaczyna mój problem. Jeszcze na w2k zmieniłem
nazwę tego konta (z Administrator na filip) i w związku z tym
nie mogę teraz założyć dla siebie takiego użytkownika.
Szukałem więc, czy może nie uda mi się tego konta pokazać.
Znalazłem w kilku miejscach wskazówkę, że trzeba zmodyfikować
wartosć klucza
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\
SpecialAccounts\UserList]
Problem jednak był taki, że na liście nie było ani żadnego
klucza z nazwą filip, ani z administrator. Tak więc kicha ...

Ale w trakcie pisania tego posta grzebiąc tu i tam znalazłem
stronę:
http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/sub/articlear_65780.html

i łażąc tu i tam po zasadach zabezpieczeń,
przypadkiem znalazłem coś baaardzo ciekawego:
Narzędzia administracyjne / Zasady zabezpieczeń lokalnych
Ustawienia zabezpieczeń/Zasady lokalne/Opcje zabezpieczeń
Konta: Zmień nazwę konta administratora

Zmieniłem na Administrator, uruchomiłem ponownie komputer i ...
JEST ! Konto filip zniknęło ;) a w jego miejscu można się logować
na Administrator :))).
Jeszcze został mały problem z tym, że w Documents And Settings
jest ono podpięte do katalogu filip, ale zaraz wszystko pousuwam
bo już chyba wszystko wiem co i jak dalej działać ...

Dziękuję za uwagę ... :)