Re: Win XP HE - konto Administrator

Autor: mega <mega_at_samorzad.pw.edu.pl>
Data: Thu 24 Mar 2005 - 17:16:57 MET

Michal Kawecki napisał(a):
> Twierdzisz więc, że w XP HE na konto wbudowanego admnistratora da się
> zalogować bez przechodzenia do trybu awaryjnego? Bo ja twierdzę, że
> nie - a Ty piszesz nie na temat.

moze zeczywiscie moj post nie jest zupelnie na temat, ale na pewno
wspomniana kombinacja klawiszy pozwala uzyskac w xp he ramke logowania,
gdzie mozna wpisac nazwe usera. niestety nie mam w tej chwili mozliwosci
  sprawdzenia czy wpisanie tam usera administrator z odpowiednim haslem
pozwoli sie zalogowac. jesli nie, to moze trzeba zmienic haslo kontu
administrator lub pobawic sie zasadami zabezpieczen i/lub rejestrem. nie
mam dostepu do wersji home, wiec nie moge potestowac.

jesli rzeczywiscie na administratora nie da sie zalogowac, to mozna
ukryc konto usera z prawami administratowa na ekranie
logowania

wystarczy w rejestrze w lokalizacji:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList\

utworzyc wartosc DWord o nazwie usera, ktorego chcemy ukryc i nadac mu
wartosc 0

wtedy mozna sie logowac na takiego usera w sposob opisany przeze mnie
wczesniej... a innym kontom widocznym na ekranie logowania zabrac prawa
admina.

moze powyzsze rozwiazanie tez niej jest do konca na temat, ale to zawsze
juz jakies rozwiazanie problemu (mam nadzieje)

--
Artur 'MEGA' Grdeń gg:527856
M.E.G.A.: Machine Engineered for Galactic Assassination