Re: BARDZO Prosze o pomoc :(((((((

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Thu 24 Mar 2005 - 01:05:01 MET

in news:d1squm$1490$1@news.mm.pl , *SAINT* wrote:
> Witam
> Niestety nie ma takiego pliku :( Czy mozna zrobic cos w tej sytuacji ?

Określ czy chodzi o Outlook Express (OE) czy o Microsoft Outlook (MO).
Rozwiń co to znaczy 'prawie żadnych', zostało po kilka w każdym
folderze, czy zniknęła cała zawartość niektórych folderów.
Jest jakaś reguła czasowa zniknięć.
Nie zmieniła się Tobie tożsamość (w OE), nie zmienił się użytkownik
zalogowany w systemie czasami?

Są 2 możliwości:
1. albo kompaktowanie nastąpiło po usunięciu (obojętnie
jakim sposobem) potrzebnych wiadomości, i wtedy ich w pliku(ach)
folderów nie ma,
2. kompaktowanie usunęło fizycznie z plików wcześniej 'skasowane'
a potem na skutek jakiejkolwiek awarii zniknęły jeszcze inne.

W drugim przypadku jest lepiej, wiadomości te mogą jeszcze być
w plikach, tyle, że zaznaczone jako usunięte. Gdyby być tego
pewnym można by zastosować od razu odpowiednio (OE lub MO)
narzędzia naprawcze.
Ale może być przypadek 1 i wtedy nic nam po tych plikach, a jedyna
szansa polega na odnalezieniu na dysku resztek po poprzednich
wersjach plików poczty. Tyle, że miejsce na dysku w którym mogą
leżeć zaznaczone jest jako wolne, i każda operacja dyskowa zbliża
Cię do ostatecznego zamazania jego treści.

Dlatego, jak możesz, to nie uruchamiaj systemu z tego dysku,
przenieś dysk i podłącz do innnego komputera.
Zgraj najpierw na inny dysk aktualnie dostępne pliki poczty
(w zależności od tego czy OE czy MO - pliki *.dbx lub *.pst
potem zapuść na dysku program np. PCInspector FileRecovery,
który poszuka wśród skasowanych na dysku (na wolnej części)
poprzednich kopii plików. Co znajdzie, zapisz też na ten inny
dysk. Zgromadzone pliki z pocztą będzie trzeba zarchiwizować,
a potem jeden po drugim przeglądać szukając właściwych, i
(np. dla OE programem dbxtract) wydobywać mniej lub bardziej
kompletne maile.

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)