Re: Problem ze spojnoscia danych na dysku ?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 18 Mar 2005 - 08:06:57 MET

Jarosław Grodek napisał(a):
> Przepraszam i mam nadzieję, że jest już ok. :)

Zdecydowanie, teraz jest super :)

> Po takiej zmianie system działa "wydajniej". Jeśli mam ustawioną opcję
> Programy i np. wypalam płytę (co nieraz zajmuje troszkę czasu:)) wówczas
> praca np. w programie do obróbki zdjęć jest mocno spowolniona z uwagi na
> wolne dzialanie systemu. Po zmianie na Bufor systemu jest dużo lepiej.

Trochę dziwne. W takich sytuacjach system powinien wręcz
działać gorzej, bo zamiast kodu programów przechowuje więcej
danych pobieranych z plików (czyli np. plików nagrywanych
na płytę).

PS. Nie masz tam przypadkiem jakiegoś aktywnego antywirusa?

> Też wziąłem to pod uwagę. Mam dysk Seagate ST380011A 80GB. Przetestowałem
> go kilkakrotnie narzędziami ze strony producenta. Nie wykazały żadnych
> krytycznych błędów za wyjątkiem opcji testowania systemu plików. Opcja ta

Dobrze byłoby na początek sprawdzić komputer sprzętowo --
na 24 godziny zapuścić MemTest86 i Prime95 i dopiero jeśli
przejdzie taki test, to np. zmienić tryb pracy dysku z DMA
na PIO, przeskanować chkdskiem partycje NTFS (żeby mieć
pewność, że przed zmianą są w pełni sprawne) i dopiero
zmienić tryb działania bufora.

| Radosław Sokół  |  mailto:Radoslaw.Sokol@polsl.pl        |
|                 |  Administrator systemów komputerowych  |
\................... Politechnika Śląska w Gliwicach, RE ../