Re: Multisystemowy Win

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 17 Mar 2005 - 19:02:34 MET

On Thu, 17 Mar 2005 17:18:31 +0100, radekp@alpha.net.pl wrote:

> I tak robię. Tylko, że bootcfg nie znajduje mi tego W98. Który oczywiście
> istnieje na C i jak najbardziej się bootuje i działa :/

No to może zrób tak :
1. Ustaw tak by Ci się system bootował z Win98
2. Zgraj sobie za pomoca jakiegoś edytora dyskowego albo linuksa
(jakakolwiek dystrybucja typu live) pierwsze 2 sektory partycji z Windows
98. W linuksie możesz to zrobić za pomocą polecenia dd
dd if=/dev/hda1 of=/floppy/bootsec.w98 bs=512 count=2
3. Ustaw tak by Ci się bootował XP
4. Na dysku z XP wrzuć plik bootsec.dos do jakiegoś katalogu (może być
główny C:)
5. w boot.ini dopisz linijkę
C:\bootsec.w98="Windows 98"

I spróbuj tak odpalić system.
W bootmenu powinna Ci się pojawić opcja Windows 98 i najprawdopodobniej
uruchomi się bez problemów Windows 98.

A swoją drogą ciekawe jak Ci się udało zainstalować Windows XP po Windows
98 tak by ten pierwszy tego drugiego nie wykrył? Ukrywałeś partycje przy
instalacji? Jeśli tak to lepiej wrzucić np Ranish Partition Managera do
bootu i mieć spokój po jego odpowiedniej konfiguracji ...

--
Pozdrawiam
Piotrek