Re: Urzytkownicy a uporawnienia.

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 14 Mar 2005 - 17:43:43 MET

Użytkownik " Sol-lex" <sollex.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:d149ed$878$1@inews.gazeta.pl...
> Jestem od niedawna urzytkownikiem Win XP(przesiadka z win 98).Na
> jednym kompie jest 3-ech userów (jeden admin i 2-óch z ograniczonymi
> uprawnieniami). Podczas instalacji programów z konta admina nie
> zawsze są one dostępne (programy) dla userów z ograniczeniami.Czy
> za każdym razem kiedy chcę, aby userzy mieli dostęp do
> instalowanych programów muszę im wcześniej (przed
> instalacją)zmieniać uprawnienia na admin(tylko taki sposób
> znalazłem),czy też można to jakoś zrobić bardziej sensownie?

Cóż, to jest zawsze kombinowanie pomiędzy wygodą a bezpieczeństwem. Na
szczęście przeciętny system XP w ciągu pierwszych paru miesięcy
użytkowania "dociera" się i takie sytuacje stają się sporadyczne.

Oprócz metody "na administratora" można bawić się za każdym razem w
szukanie źródeł konfliktów przy pomocy RegMon i FileMon z
http://www.sysinternals.com (chodzi o wpisy typu "Access Denied") i
ręczną modyfikację uprawnień do plików bądź wpisów w rejestrze. A
wyjątkowo upierdliwe aplikacje uruchamiać można poprzez funkcję "run as"
czyli "Uruchom jako", bądź skrót do programu z przełącznikiem /SAVECRED
powodującym zapamiętanie raz wprowadzonego hasła administratora. Jeśli
masz XP Home, to do zmiany uprawnień do plików proponuję ACLView
http://nativecs.com .

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/